donderdag 10 mei 2012

Rok,rok around the clock ...

Rokken zijn "in", 
nu ja, ...
rokken zijn al altijd  "in" geweest denk ik . 
Maar met het boekje "Allemaal rokjes van Madame zsazsa" zijn rokjes echt "in" de dag van vandaag. 
Ik durfde al haast niet meer mijn simpel A-lijn-rok- patroon te maken 
gewoon omdat het zo "simpel" te maken is  ... 
Iedereen kan dat met de handleiding van Zsazsa ! 
Maar het simpel A-lijn model staat me gewoon het beste 
en de stofjes die ik nog had liggen schreeuwen naar een simpel model 
dus ik nam mijn eigen overjaars patroon boven en maakte een paar simpele rokjes
Met een rits in de middenachternaad 
en zakken op het voorpand.

Rokje nr 1: uit een stofje uit de vintage winkel



Rokje nr 2: in een abstracte print van Michael Miller



Rokje nr 3: een fleurige,zomerse "Flower-Power" print ook van Michael Miller


Laat de zon nu maar komen!




                           

                                     





3 opmerkingen:

  1. Zo mooi.......... prachtige stofjes, heel gaaf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn mooier omdat ze eenvoudig zijn. Dit is echt leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende stofjes gebruik je. Die hebben inderdaad niet meer nodig, dan een eenvoudig modelletje!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen